Oprettelse af en forretningsstrategi

Oprettelse af en forretningsstrategi

PÃ¥ en skala fra et til ti, der har en god forretning strategi satser om en femten!

Uanset hvilken slags virksomhed du har – uanset om du sælger produkter eller en tjeneste, som man siger gÃ¥r, “Hvis du ikke planlægger, sÃ¥ du virkelig planlægger at mislykkes.”

At skabe en strategi kan betyde forskellen mellem at du arbejder 60-80 timer, en uge hele Ã¥ret rundt – og derefter bryde selv, eller værre, at tabe penge.

PÃ¥ den anden side mange succesfulde iværksættere, der har en strategi arbejde færre timer, og gøre bunker af penge – og de tilskrive normalt deres succes med at have en strategisk plan og følge den.

Så hvad er strategisk business management? Meget enkelt, det er processen med at definere mål og målsætninger for din virksomhed, at skabe en handlingsplan, så du kan nå dem og derefter efter planen.

Hvordan kan du oprette en strategisk plan for du business?

1. for det første, hvad din vision for din virksomhed. Hvis der var nogen hindringer, intet stoppe dig fra at tage din virksomhed sÃ¥ langt som du kunne–hvad ønsker at se ud?

2. næste, hvad er din virksomheds drift kerneværdier? Hvad er dens ledende principper? Med andre ord, hvorfor er du i business og hvordan gør du forretninger?

3. nu oprette en 3 til 5 år planen. Din langsigtede plan er baseret på de overordnede mål, der vil hjælpe dig med at få fra hvor du er nu, hvor du ønsker at være.

4. udvikle en plan for dette Ã¥r. Disse er de specifikke mÃ¥l du planlægger at udføre dette Ã¥r, som vil føre dig tættere til dine langsigtede mÃ¥l. Husk at være “SMART” nÃ¥r du indstiller din Ã¥rlige mÃ¥l (specifikke, mÃ¥lbare, opnÃ¥elige, realistisk, tidsrelaterede). Omfatte en liste over de barrierer, der er at stoppe dig fra at fÃ¥, hvor du vil hen. Finde ud af, hvilke ressourcer du har allerede fÃ¥et, og hvilke ressourcer du har brug at fÃ¥ dig forbi disse barrierer. Og derefter oprette en handlingsplan, der klart lægger ud hvordan du vil nÃ¥ dine mÃ¥l. Inddrage nøglemedarbejdere med denne del af planlægningsprocessen.

5. Opret et sæt af milepæle eller benchmarks. Dette er meget vigtigt, så du kan måle dine fremskridt.

6. del planen med dine medarbejdere, og alle andre, der vil blive inddraget i processen. Din Ã¥rlige strategi er den køreplan, der vil sørge for, at alle ender pÃ¥ den samme destination – men for at være effektiv, alle har brug for de samme kort!

7. Læg planen til handling. Nu hvor du har køreplanen, er det tid til at begynde rejsen.

8. Tjek dine fremskridt. Ligesom enhver tur skal du tjekke kortet og næ; være sikker på er du stadig på rette vej. Hvis noget ikke virker, jo hurtigere regne du det ud og foretage de nødvendige justeringer, jo hurtigere vil du være tilbage på sporet.

9. Følg den samme cyklus næste år. (Drømme, planlægge, Act, tjek).

Oprettelse af en forretningsstrategi og efter det vil sikre, at du nyder at rejse, så meget som at komme til din endelige destination.

Skriv en kommentar